DPMP v rámci projektu týkajúceho sa kúpy trolejbusov ich obstarával
celkovo desať s batériovým pohonom v zložení štyri štandardné
(12-metrové) a šesť kĺbových (18-metrových). Pri štandardných
trolejbusoch už došlo k podpisu kúpnej zmluvy.
"Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a
konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy, pričom rozšírením
vozidlového parku o nový druh trolejbusov s batériovým pohonom dôjde k
výraznému zvýšeniu komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a
prepravnej rýchlosti. Okrem toho dôjde k zníženiu hlučnosti a k zníženiu
negatívnych vplyvov dopravy na životné prostredie," povedal Tomek.
"Trolejbusy budú plne klimatizované a vybavené modernejším
informačným a tarifným systémom. Budú mať USB nabíjačky pre dobíjanie
mobilných zariadení, informačné LCD monitory a kamerový systém so
záznamom v interiéri vozidla. Prácu vodiča podľa Tomeka zlepší aj
bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za
trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu," priblížil Tomek.
Elektrická výzbroj s rekuperáciou ušetrí podľa jeho slov náklady na
prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Trolejbus bude môcť
prejsť v režime jazdy na trakčnú batériu vzdialenosť minimálne 12
kilometrov. Trolejbusy budú obsluhovať vybrané mestské linky, ktoré v
súčasnosti obsluhujú štandardné naftové autobusy.
Štvorica trolejbusov SOR TNS 12 bude v zmysle kúpnej zmluvy dodaná
najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti kúpnej zmluvy.
Financovanie nákupu zabezpečí z 95 percent Operačný program Integrovaná
infraštruktúra, zvyšných päť percent pokryje DPMP z vlastných zdrojov.
Celková hodnota zákazky je 1.845.000 eur bez DPH, cena za jeden
trolejbus je 461.250 eur bez DPH.